25 martie 2014

京都御苑

M-am întors din călătoria mea acum două zile și tot ce pot spune e că m-am simțit minunat în toate cele trei orașe: Kyoto, Nara și Osaka, exact în ordinea asta. Am făcut muuulte poze și am atâtea să vă spun încât mi-ar fi imposibil să vă povestesc totul într-un singur post, așa că voi scrie mai multe, treptat.
Am plecat din Tokyo pe 15 martie la 8 dimineața împreună cu Dana, o colegă ce studiază tot aici. Deși am fi ajuns în maxim 3 ore cu Shinkansen (tren de mare viteză) este, din păcate, și foarte scump așa că am preferat să mergem cu Sesshun 18, o ofertă avantajoasă valabilă numai în anumite perioade ale anului. Nu poți lua decât anumite trenuri JR și durează mult mai mult până ajungi la destinație, dar este și un drum plăcut în același timp. Noi am ajuns în Kyoto la 5 după-amiază, foarte foarte entuziasmate, și până am dat de ryokan (hotel în stil tradițional, de obicei la prețuri mai mici) se facuse deja întuneric. Am ieșit puțin în recunoastere, am mâncat un ramen, am trecut pe la un Starbucks, am intrat chiar și într-un Bookoff (un fel de librărie cu multe cărți și manga la prețuri foarte joase). 
Prima mea impresie despre Kyoto a fost
puțin dezamăgitoare pentru că aveam o cu totul altă imagine în capul meu și anume credeam că tot orașul este un fel de Gion (cartierul gheișelor), cu străzi pavate și case în stil okiya, cum erau cele din "Memoriile unei gheise", când de fapt este un oraș ca oricare altul, cu blocuri, poduri, intersecții, aglomerație etc, care se întâmplă să aibă la periferii minunate temple și castele. Și sunt, într-adevăr, minunate. 
Am început (aș vrea să spun dis-de-dimineață, dar nici eu, nici Dana nu suntem persoane matinale) la zece dimineața și ne-am oprit pentru prima dată la Castelul Imperial. Nu am avut voie să intrăm înăuntru, dar castelul în sine este impunător și foarte foarte mare. Grădina din jurul castelului este de necuprins cu ochii și ne-am bucurat mult să vedem pe aici, pe colo câte un copac sakura înflorit timpuriu sau flori de prun de diferite culori. Am impresia că oricât de multe poze aș face florilor niciodată nu este suficient pentru că fiecare are propria frumusețe, fiecare este deosebită, fiecare mă face să mă simt altfel.
Castelul a fost reședința împăratului în perioada Edo (1603-1867) până în momentul când capitala a fost mutată la Tokyo. Dacă vă uitati pe o hartă se poate vedea clar forma dreptunghiulară, cu castelul așezat în mijloc. Se poate vizita în anumite zile, dar numai dacă trimiți o cerere în scris, informație pe care noi nu am avut-o, dar pe care nici nu ne-a dat prin cap s-o căutam. Din anumite unghiuri se poate vedea acoperișul castelului peste zidurile înalte.
Fiind primul obiectiv din ziua respectivă am fost peste măsură de entuziasmate, dovada fiind numărul mare de poze facute. O să aleg pentru voi numai câteva însă, pentru a nu îngreuna încărcarea paginii, dar fiți fără grijă pentru că voi fi suficiente.
Enjoy!
 Kyoto Gyoen (Gradinile Palatului Imperial)













Dana


Postul următor va fi despre Castelul Nijo.
またね!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu