26 februarie 2014

京都おもてなし

 Mi-am dat seama că au trecut cam două săptămâni de când am postat ultima dată pe blog și vreau de mult timp să vă povestesc despre un eveniment la care am luat parte acum ceva vreme.
 Poți să mergi la multe evenimente prin Universitatea Waseda dacă ești student străin pentru că se primesc o mulțime de bilete gratuite. Fie că organizatorii își doresc puțină diversitate, fie că evenimentul în sine e dedicat străinilor din Japonia, ai ocazia să cunosti oameni noi, să vorbești în japoneză, să mergi în locuri noi, etc. 
 Așa am ajuns eu la unul numit "Ospitalitatea Kyoto-ului" ținut la Chinzanso Hotel, un loc minunat, foarte select și scump (dacă alegi să stai acolo), unde se organizează multe evenimente culturale datorită grădinii. 
 Eu am plecat cu o zi înainte să caut locul (îmi place să stiu exact unde merg) și am dat de el, cu greu, dar cum era intrarea principală arata foarte modern și select, cum am mai spus. La întoarcere, însă, am ales altă rută, și tocmai mă minunam de gardul și poarta frumoasă a locului misterios pe care nu-l puteam denumi (părea foarte tradițional) când portarul mă îndeamnă să intru, să mă uit mai bine, ba mai mult îmi dă și o mică hartă. Eram foarte curioasă de locul ăsta, dar când mă uit pe bucata de hârtie din mâna mea scria "Gradina Chinzanso Hotel". Așa am descoperit grădina, în care dacă intri ai impresia că te afli în Kyoto, prin grădina vreunui templu. Locul este renumit, am aflat eu după, pentru cele zece obiective marcate, binențeles, și pe hartă. Nu mi le amintesc pe toate, dar printre ele se numara: un copac vechi de 500 de ani (Goshinboku, ご神木), o pagodă cu trei etaje, o fântână, o lanternă de piatra păstrată minunat, cei șapte zei ai norocului, chiar și o cascadă. Voi atașa poze cu toate cele enumerate.
 Evenimentul în sine mi s-a părut foarte opulent, au fost mulți invitati de onoare (până și primarul Kyoto), reprezentații pentru public și multe discursuri, atât în engleză cât și în japoneză. 

Lanterna

 Pagoda cu trei etaje și bazinul de piatră adus de la Kyoto.

 Unul din cei șapte zei ai norocului











Preferatul meu, datorită anime-ului Inuyasha (犬夜叉). 

 Cu două maiko minunate (舞妓、gheișe în devenire)
 Au dansat ”Cele patru anotimpuri” (Kyo no shiki, 京の四季)

 Shamisen (三味線)
 Gion matsuri
 Randy sensei, profesor de ceai Urasenke, Kyoto
 La plecare

Până la postul următor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu