3 octombrie 2013

Takoyaki si Nabe

  Astăzi am avut parte de o experiență foarte frumoasă. Am fost invitată de Akari san să merg, împreună cu alte două colege acasă la o prietenă japoneză să gătim împreună. Ne-am oprit pe drum la un conbini (convenience store) sa luăm cele necesare și apoi ne-am îndreptat cătinel spre destinația noastră. Comparativ cu Shinjuku (unde stau eu) zona e foarte liniștită. 
Nu ne-am putut decide între ”nabe” și ”takoyaki” așa că le-am preparat pe amândouă. În afară de sushi, care se prepară destul de ușor, e pentru prima dată când gătesc vreun fel de mâncare japonez.
”Takoyaki” sunt niște chifteluțe făcute din faină, ouă, apă, ceapă tăiată rondele, caracatiță (cel puțin noi asta am folosit) și brânză rasă. Cum se prepară: torni amestecul ca de clătite în tigaia încinsă cu forme rotunde, adaugi caracatița, ceapa și brânza. Când se rumenește totul întorci chifteluțele pe partea cealaltă. După ce sunt gata, se ornamentează cu un sos al cărui nume îmi scapă momentan (e foarte târziu aici :))) și se servesc imediat. Verdictul: se prepară extrem de ușor, repede și sunt delicioase.




 Eu am făcut parte din echipa ”takoyaki”, deci nu știu cum să explic modul de preparare al nabe-ului, dar ceea ce trebuie să știți e că seamănă foarte mult cu ghiveciul nostru, adică pui de toate și la un loc: varză, carne, ciuperci, praz etc, tot ce ai prin frigider. Se fierb în zeamă ”dashi”, un fel de borș. 

La final ne-am îndulcit cu niște ”mashimaru” (marshmallow) a-la-foc-de-tabără. 


おごちそうさまでしたー!

(A fost delicios!)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu