23 noiembrie 2013

Cine se trezește de dimineață, departe ajunge?

   Cred că au trecut vreo două săptămâni de când am scris ultimul post. Vă rog să-mi iertați lipsa îndelungată, printre cursuri, teme, activităti extracurriculare și somn de abia am timp să-mi fac un obento (お弁当, cutie cu mâncare). Totuși, azi am o pățanie pe care aș vrea sa v-o împărtășesc, chiar și în fugă, înainte să mă întorc la teme, ca un student silitor ce sunt.
   Cine se trezește de dimineață, departe ajunge. Sau în cazul meu pana la Takadanobaba, stația de metrou. 
E greu să te trezești de dimineață, mai ales dacă ești o persoana ca mine, care preferă nopțile târzii și liniștite. În cazul ăsta dimineața mi se pare mereu un monstru cu opt capete, fiecare trăgând de mine în mod nemilos. Cred că as face orice să mai pot dormi "doar" 5 minute. Îmi trebuiesc 30 numai ca să mă dezmeticesc, să-mi dau seama unde sunt (uneori asta include și stabilirea tarii), ce trebuie să fac, în cât timp trebuie să plec de acasă în așa fel încât să nu întârzii s.a.m.d. Azi n-a fost zi de ceai, așa că, pentru a nu pierde jumătate de zi în pat m-am dus cu o colegă de cămin să ne plătim taxa de aeroport. Mai fusese cineva acolo și deci știam ca se poate, altfel nu aș fi părăsit nici în ruptul capului așternutul cald. Numai că nu s-a putut. Odată, pentru că în weekend banca nu are program cu clienții, deși poți folosi bancomatul pana la 3 (nu e ca-n Romania, unde, deși nu este ghișeul deschis poți măcar retrage bani la orice ora din zi sau noapte), deși noi nu știam asta când ne-am trezit la 9 dimineața și a doua oara pentru ca trebuie să fi stat cel putin 6 luni în Japonia pentru a putea face furikomi (振り込み, transfer bancar), deși se pare că nu se aplică la toate băncile. Ciudat a fost faptul că bancomatul părea să știe în mod curios faptul că nu eram japoneze pentru ca ne tot "îndruma" să avem pe cineva cu noi la momentul tranzacției pentru că nu se putea anula operațiunea odată ce treceai de jumătate. Ca atare, deși apăsam butonul kakunin (確認, confirmare) cu convingere, ne tot trimitea la meniul inițial. Prin urmare n-am rezolvat nimic, ba mai mult, trebuie să repet experiența până la Takadanobaba luni, când banca închide la 3 și eu termin cursurile la 4:15. De ce ar închide o banca ghișeul la 3 după-amiază și într-o zi de lucru nu stiu! Tonikaku, tanoshimi ni shite...inai! 

Pana la postul urmator, 
またね!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu